سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروتر علم آن است که بر سر زبان است و برترین ، آن که میان دل و جان است . [نهج البلاغه]

آموزش دوخت بلوز کلیک کنید


دانلود اموزش خیاطی کلیک کنید


اموزش لباس مجلسی کلیک کنید


آموزش خیاطی شلوار کلیک کنید


الگو های خیاطی کلیک کنید


فیلم های آموزش خیاطی کلیک کنید

 

آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:2 عصر

روش دوخت مانتو بدون الگو ,
روش ساده دوخت مانتو بدون دکمه,
آموزش دوخت مانتو,
دوخت مانتو دو رنگ ,
دوخت مانتو گام به گام ,
آموزش دوخت مانتو بارداری,

 

 

  تو دوزی با لایی زانفیکس : زانفیکس در باز

ار به زانفیکس در بازار به دو صورت وجود داره : نواری و صفحه ای ، که هر دو رو میتونید با گفتن متراژ مورد نیازتون از خرازیها تهیه کنید.اما برای تو دوزی لبه لباسها از زانفیکس نواری استفاده می کنیم.زانفیکسها کیفیت متفاوتی دارن و بهتره اگه میخواید از این روش تودوزی استفاده کنید کیفیت خوبش رو بخرید که بعد از یکی دو بار شستشو چسبش از بین نره و باز نشه. تو این روش ، زانفیکس رو توی لبه سجاف یا قسمت مورد نظر میذاریم و بعد روی لبه تا شده پارچه رو اتو کنید.لایی زانفیکس به هر دو طرف پارچه میچسبه و باعث میشه تای پارچه باز نشه. بهتره زمانی که زانفیکس رو توی لبه سجاف قرار میدیم، لبه تا شده پارچه حدود 1 سانت از پهنای زانفیکس بیشتر باشه.میتونید قبل از اتو کردن زانفیکس ، اول اون رو به یکطرف تای پارچه بست بزنید و بعد پارچه رو تا کرده و اتو کنید. اگه لبه پارچه رو به حدی کم تا بزنید که زانفیکس از اون بیرون بزنه ،موقع اتو کردن زانفیکس به کف اتو می چسبه و باعث کثیف کاری زیادی میشه.

2-     تو دوزی با استفاده از روش پیچ یا رُل : از این روش تودوزی برای لبه دوزی پارچه های لطیف استفاده میشه .پارچه های لطیف عبارتند از : پارچه های شیفون ، ارگانزا ، ارگاندی ، انواع حریر و … .برای این روش لبه پارچه رو مثل شکل زیر تاب بدید، طوری که عرض قسمت تاب خورده بیشتر از 2 یا 3 میلیمتر نشه و بعد سوزن رو از داخل تای پارچه رد کنید و مثل شکل بدوزید.دقت کنید که در هر بار عبور دادن سوزن، فقط یک تار از پارچه رو بگیرید.

3-     تو دوزی با روش دیگری از پیچ رل : در این روش هم مثل روش قبل ،لبه پارچه رو تاب میدیم و لوله می کنیم، با همون ضخامت قبل، اما این بار یکبار سوزن رو در لبه پایین پارچه لوله شده رد می کنیم و یکبار از زمینه کار عبور میدیم.مثل شکل زیر. در این روش هم در هر بار عبور دادن سوزن از لوله یا زمینه پارچه، فقط یک تار از پارچه رو می گیریم.چون اگه بیشتر از یک تار از پارچه رو بگیرید، نخ از روی پارچه قابل مشاهده خواهد بود.

4-     پس دوزی معمولی : معمولا اکثر خانومها با این روش پس دوزی آشنا هستند.این نوع پس دوزی رو زمانی بکار میبریم که نباید دوختمون از روی پارچه و یا از پشت پارچه دیده بشه. اگه از این پس دوزی برای لبه دامن دارید استفاده می کنید ، بعد از هر چند بخیه که زدید یکبار اون رو محکم کنید به این صورت که سوزن رو یکی دوبار دیگه از بالای قسمت تا شده عبور بدید، فقط دقت کنید که سوزن از روی پارچه رد نشه و دیده نشه.


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:2 عصر

الگو و روش دوخت مانتو 4 دکمه ساده ,
ماشین آلات دوخت مانتو ,
آموزش گام به گام دوخت مانتو ساده ,
پارچه مناسب برای دوخت مانتو اداری ,
دوخت مانتو بافتنی,

دوخت مانتو فرم اداری لباسفرم اداری؛مانتو مدارس ,

 

 

دور تا دور الگو رو با رولت بکشید.با این کار تصویر خطوط دور الگو در طرف دیگر پارچه میفته.

بعد الگو رو از روی پارچه بردارید، کاربن همچنان روی سطح صاف قرار داره،اما پارچه رو برگردونید و اون طرفی رو که قبلا به الگو وصل بوده و جای کاربن روش نیست رو، روی کاربن بذارید.حالا دور خطوطی رو که با کاربن مشخص شده، رولت کنید تا تصویر خطوط در طرف دیگه پارچه هم ایجاد بشه.

 

یکی از موارد استفاده از کاربن همونطور که گفتم عجله و کمبود وقته،اما دلیل مهمترش اینه که بعضی از پارچه ها طوری هستند که اگه کوک شل بزنید جای سوزن روی پارچه باقی می مونه. در این موارد استفاده از کوک شل اشتباهه.فقط باید دقت کنید موقع استفاده از کاربن کثیف کاری نکنید.


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:1 عصر

دانلود دوخت مانتو,
پارچه مناسب برای دوخت مانتو فرم,
طرح دوخت مانتو مدل جدید ,
آموزش رایگان برش و دوخت مانتو ,
الگوی دوخت مانتو راسته و تنگ ,
دوخت مانتو فرم اداری لباسفرم اداری؛مانتو مدارس,

 

روشهای انتقال الگو روی پارچه :

همونطور که قبلا گفتم، وقتی الگو رو روی پارچه انداخته و مقداری رو هم برای زاپاس دوخت اضافه در نظر می گیرید ،باید روی پارچه دور تا دور الگو رو مشخص کنید که وقتی میخواید درزها رو بدوزید دقیقا خطوطی که باید چرخ بشه معلوم باشه.در غیر اینصورت اگه یه مقدار کمتر یا بیشتر از زاپاس دوخت رو موقع دوختن ،زیر چرخ بگیرید، لباس تنگتر و یا گشادتر میشه.اما اگه دقیقا از روی خطوط دور الگو دوخت برید، گشادی لباس ،دقیقا همون اندازه ای میشه که برای کشیدن الگو در نظرتون بوده.

برای انتقال الگو روی پارچه 3 راه وجود داره که من تو این پست اونها رو براتون میگم.

1-     با استفاده از کوک شل

2-     با استفاده از کاربن

3-     با استفاده از چرت زدن

 

1-     کوک شل : برای کوک شل زدن،حتما باید از نخ کوک استفاده کنید.نخ کوک با نخ قرقره معمولی فرق داره. وقتی الگو رو روی پارچه گذاشته و با در نظر گرفتن اضافات زاپاس دوخت دور تا دور قطعات پارچه رو برش زدید، قبل از اینکه الگو رو از روی پارچه بردارید، سوزن رو با نخ کوک، نخ کنید.باید دولا بدوزید.نخ کوک خیلی زود پاره میشه، بنابراین اگه نمیخواید نختون پاره بشه، اون رو چند بار به موم بکشید تا مستحکم بشه.البته من خودم هیچوقت این کار رو انجام نمیدم. بعد پارچه رو روی سطح صاف قرار داده و دور تا دور الگو رو مثل تصویر زیر کوک بزنید.فقط همونطور که از اسمش پیداست باید کوکهای شل بزنید.یعنی نخ رو انقدری بکشید که یه مقدار اضافه بمونه.

  

          بعد از اتمام کوک شلها، الگو رو از روی پارچه بردارید ،از یک طرف پارچه شروع کنید و دو طرف پارچه رو از هم باز کنید.می بینید که اضافاتی که برای کوکها در نظر گرفته بودید،به بین دو لای پارچه منتقل شده و خطوط کوکها روی هر دو طرف پارچه باقی می مونه. و بعد با قیچی کوچیک یا نخ چین آروم و با احتیاط نخ بین دولای پارچه رو ببرید.به همین ترتیب کم کم جلو برید و همه خطوط کوکها رو از وسط دولای پارچه ببرید.تا دولای پارچه کاملا از هم باز بشه.

 

حالا دیگه خط دور الگو بوسیله کوکها روی پارچه باقی مونده و شما به راحتی میتونید خط دوخت رو تشخیص بدید.

 


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:1 عصر

الگوی دوخت مانتو ساده ,
اموزش دوخت مانتو,
دوخت مانتو ساده بدون الگو ,
برش و دوخت مانتو ,
روش دوخت مانتو رایگان ,
سفارش دوخت مانتو اینترنتی ,

 

شناسایی خطوط :

خطوط یکی از مهم ترین و اساسی ترین ابزار طراحی لباس برای بدست آوردن مدل های متنوع و ایده آل است . ویژگی ها و حالات خطوط و نیروی آنها اندام را به گونه ای دیگر نمایان می سازد و عیوب در برش های صحیح رفع می گردند .

خطوط عمودی : این خطوط برای لباس های رسمی کار برد بیشتری دارد اندام را بلند و باریک نشان می دهد و عبارتند از خط مرکزی جلو و پشت ، خطوط پهلو و و خط پنس سرشانه و زیر سینه . استفاده از این خطوط برای افراد کوتاه قد توصیه می شود

خطوط افقی : این خطوط در لباسهای بچه گانه ـ راحت منزل ـ خواب بیشترین کاربرد را دارد . این خطوط اندام را پهن و کوتاه نشان می دهند و عبارتند از خط سر شانه و کارور ، خط سینه ، خط کمر و خط باسن . برای افراد خیلی لاغر و بلند قد استفاده این خطوط توصیه می شود

خطوط مایل : این خطوط خصوصیات هر دوخط عمودی و افقی را دارند درجه شیب یک خط مایل باعث می شود به خط عمودی یا افقی نزدیک شده و ویژگی های آن خط را پیدا کند

خطوط شکسته : این خطوط تا اندازه ای خصوصیات خطوط مایل را دارند و تا حدی افراد را بلند تر و لاغرتر از خطوط مایل نشان می دهند معمولا برای برشهای مابین کمر و باسن یا برش بالاتنه استفاده می شوند

خطوط منحنی : قسمتی از اندام که در فضای داخلی انحنا قرار می گیرد بیشتر جلب توجه می کند در لباس های مهمانی و شب بیشترین کاربرد رادارد و اندام را درشت تر و چاق تر نشان می دهد

آشنایی با طرح پارچه
1ـ پارچه های ساده : در مورد این پارچه ها می توان گفت رنگ های روشن فرد را چاق تر و رنگ های تیره آن فرد را لاغر تر از آنچه هست نشان می دهند . برای تشخیص پشت و روی آن وقتی از نحوه بافت نتوانیم تشخیص دهیم ( معمولا پشت پارچه ها زبر تر و روی آن لطیف تر است ) از قسمت ترکی تشخیص می دهیم بدین ترتیب که لبه ترکی در روی پارچه زبر تر ولی در پشت صاف تر است و بعضی مواقع خط هایی نیز دارد . در بعضی پارچه ها قسمت ترکی پارچه سوزن خورده است که قسمت برجستگی جای سوزن ها روی پارچه ، و قسمت فرو رفتگی جای سوزن ها پشت پارچه است .البته باید بدانیم بعضی از پارچه ها دو رو هستند و بسته به سلیقه خودتان می توانید رو و پشت آن را انتخاب کنید .


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:1 عصر

کتاب دوخت مانتو با مجله ژورنال ,
آموزش دوخت مانتو اصفهان,

سفارش دوخت مانتو بارداری,
دانلود رایگان طراحی و دوخت مانتو,
مقاله دوخت مانتو اداری ,
    روش دوخت مانتو عربی ,

 

 

یک الگوی بالاتنه کنترل شده درست می کنیم ، چون الگوی به دست آمده اندازه بدن می باشد ، آن را برای لباس آماده می کنیم . ابتدا قد دامن را به قسمت کمر جلو اضافه نموده چون اختلاف اندازه ها را در قسمت اختلاف باسن ها رد کرده ایم ، به اندازه خط باسن بزرگ تا پای دامن را حساب کرده و همان اندازه به پهلوی جلو و پشت و خط باسن در قسمت وسط پشت اضافه می کنیم و نقاط به دست آمده را به هم وصل میکنیم و برای گشاد کردن بالاتنه به خط کارور یک سانتی متر از از زیر حلقه 1/5 سانتی متر پایین آمده و از حلقه گشاد شده ، دو سانتی متر به خط سینه اضافه می کنیم . نیم سانتی متر به کمر و یک سانتی متر به خط باسن بزرگ و یک سانتی متر به گشادی پای دامن اضافه می کنیم نقاط به دست آمده را به هم وصل میکنیم .

در قسمت پشت عین قسمت جلو اضافات را به هم وصل می کنیم . در صورتی که بخواهیم پای دامن گشادتر شود به هر طرف خط پهلو 2 تا 3 سانتی متر اضافه نموده آن را تا باسن بزرگ امتداد می دهیم .

 


<   <<   31   32   33   34      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ