سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان با برادران مسلمانش [نیرومند و] افزونمی شود . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

آموزش دوخت بلوز کلیک کنید


دانلود اموزش خیاطی کلیک کنید


اموزش لباس مجلسی کلیک کنید


آموزش خیاطی شلوار کلیک کنید


الگو های خیاطی کلیک کنید


فیلم های آموزش خیاطی کلیک کنید

 

آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:2 عصر

روش دوخت مانتو بدون الگو ,
روش ساده دوخت مانتو بدون دکمه,
آموزش دوخت مانتو,
دوخت مانتو دو رنگ ,
دوخت مانتو گام به گام ,
آموزش دوخت مانتو بارداری,

 

 

  تو دوزی با لایی زانفیکس : زانفیکس در باز

ار به زانفیکس در بازار به دو صورت وجود داره : نواری و صفحه ای ، که هر دو رو میتونید با گفتن متراژ مورد نیازتون از خرازیها تهیه کنید.اما برای تو دوزی لبه لباسها از زانفیکس نواری استفاده می کنیم.زانفیکسها کیفیت متفاوتی دارن و بهتره اگه میخواید از این روش تودوزی استفاده کنید کیفیت خوبش رو بخرید که بعد از یکی دو بار شستشو چسبش از بین نره و باز نشه. تو این روش ، زانفیکس رو توی لبه سجاف یا قسمت مورد نظر میذاریم و بعد روی لبه تا شده پارچه رو اتو کنید.لایی زانفیکس به هر دو طرف پارچه میچسبه و باعث میشه تای پارچه باز نشه. بهتره زمانی که زانفیکس رو توی لبه سجاف قرار میدیم، لبه تا شده پارچه حدود 1 سانت از پهنای زانفیکس بیشتر باشه.میتونید قبل از اتو کردن زانفیکس ، اول اون رو به یکطرف تای پارچه بست بزنید و بعد پارچه رو تا کرده و اتو کنید. اگه لبه پارچه رو به حدی کم تا بزنید که زانفیکس از اون بیرون بزنه ،موقع اتو کردن زانفیکس به کف اتو می چسبه و باعث کثیف کاری زیادی میشه.

2-     تو دوزی با استفاده از روش پیچ یا رُل : از این روش تودوزی برای لبه دوزی پارچه های لطیف استفاده میشه .پارچه های لطیف عبارتند از : پارچه های شیفون ، ارگانزا ، ارگاندی ، انواع حریر و … .برای این روش لبه پارچه رو مثل شکل زیر تاب بدید، طوری که عرض قسمت تاب خورده بیشتر از 2 یا 3 میلیمتر نشه و بعد سوزن رو از داخل تای پارچه رد کنید و مثل شکل بدوزید.دقت کنید که در هر بار عبور دادن سوزن، فقط یک تار از پارچه رو بگیرید.

3-     تو دوزی با روش دیگری از پیچ رل : در این روش هم مثل روش قبل ،لبه پارچه رو تاب میدیم و لوله می کنیم، با همون ضخامت قبل، اما این بار یکبار سوزن رو در لبه پایین پارچه لوله شده رد می کنیم و یکبار از زمینه کار عبور میدیم.مثل شکل زیر. در این روش هم در هر بار عبور دادن سوزن از لوله یا زمینه پارچه، فقط یک تار از پارچه رو می گیریم.چون اگه بیشتر از یک تار از پارچه رو بگیرید، نخ از روی پارچه قابل مشاهده خواهد بود.

4-     پس دوزی معمولی : معمولا اکثر خانومها با این روش پس دوزی آشنا هستند.این نوع پس دوزی رو زمانی بکار میبریم که نباید دوختمون از روی پارچه و یا از پشت پارچه دیده بشه. اگه از این پس دوزی برای لبه دامن دارید استفاده می کنید ، بعد از هر چند بخیه که زدید یکبار اون رو محکم کنید به این صورت که سوزن رو یکی دوبار دیگه از بالای قسمت تا شده عبور بدید، فقط دقت کنید که سوزن از روی پارچه رد نشه و دیده نشه.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ