سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، خُنَک کردن جگر تفته را دوست دارد . هرکه جگری تفته را آب بنوشاند، چه [متعلّقبه] چارپایان باشد یا جز آن، خداوند، در آن روزی که سایه ایجز سایه او نیست، بر او سایه افکند . [.امام باقر علیه السلام]

آموزش دوخت بلوز کلیک کنید


دانلود اموزش خیاطی کلیک کنید


اموزش لباس مجلسی کلیک کنید


آموزش خیاطی شلوار کلیک کنید


الگو های خیاطی کلیک کنید


فیلم های آموزش خیاطی کلیک کنید

 

آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:4 عصر

دامن پیلی دار,
الگوی شلوار به روش ساده,
فقط مدلهای کت دامن و کت شلوار,
    الگوی دامن شلواری,
روش دوخت لباس حاملگی ,
مدل دامن پیش بندی زنانه,

 

 

روزهای اول از پارچه‌کشی استفاده نکنید!
آموزشگاه‌ها هنگام ثبت‌نام لیستی از وسایل مورد نیاز برای شروع خیاطی را در اختیار هنرجویان قرار می‌دهند. این لیست معمولا شامل کاغذ الگو، قیچی کاغذ، قیچی پارچه، سوزن، سوزن ته‌گرد، نخ، نخ کوک، رولت، کاربن خیاطی، گچ، صابون، خط کش بلند، خط‌کش منحنی، لوازم‌التحریر، مداد رنگی، بالشتک بیضی، لایی چسب، پارچه و... است. بهتر است برای روزهای اول از پارچه‌های ساده استفاده کنید زیرا دوخت پارچه‌های کشی کمی دشوار است.

در انتخاب چرخ خیاطی به این نکات توجه کنید
برای خیاط شدن به یک چرخ خیاطی خانگی نیز نیاز دارید. چرخ‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند از جمله چرخ‌های خانگی، صنعتی، مسافرتی، میان دوز و سردوز. چرخ‌های مسافرتی بسیار کوچک هستند و معمولا فقط یک ردیف دوخت می‌زنند. این چرخ برای دوخت درزهای پاره شده کفایت می‌کند. شما می‌توانید آن را همراه با 2 یا 3 رنگ نخ به مسافرت یا قرار‌های مهم ببرید. چرخ‌های صنعتی معمولا قیمت بالاتری از چرخ‌های خانگی دارند و در تولیدی‌ها و مکان‌های صنعتی به کار می‌روند. این چرخ‌ها از لحاظ دوخت امکانات بسیار زیادی دارند بنابراین اگر می‌خواهید مزون بزنید یا خیاطی را به عنوان حرفه خود انتخاب کنید بهتر است چرخ صنعتی داشته باشید. چرخ‌های خانگی نیز با مارک‌های مختلف در بازار موجود هستند. توصیه می‌شود چرخی را انتخاب کنید که حداقل قطعات داخلی‌اش فلزی باشد زیرا این چرخ‌ها خیلی بیشتر عمر می‌کند و کارکرد بهتری دارند.

چرخ‌های سر دوز نیز برای پاک دوزی و جلوگیری از ریش شدن لبه‌های پارچه کاربرد دارد. البته برخی از چرخ‌های سردوز امکانات دیگر هم دارند. برای مثال پولک‌دوزی، مهره‌دوزی، نـــواردوزی، قیطون‌دوزی، مرواریددوزی و... نیز انجام می‌دهند. چرخ میان دوز نیز وسط پارچه و نه لبه پارچه دوخت می‌زند و پاک دوزی می‌کند. دوخت آن بسیار تمیز است و بیشتر برای تی‌شرت‌ها و لباس‌هایی کاربرد دارد که می‌خواهیم همزمان روی پارچه آنها هم پاک دوزی و هم دوخت انجام شود.


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:3 عصر

اموزش گام به گام دوخت مانتو ,
هزینه دوخت مانتو شلوار,
بهترین پارچه برای دوخت مانتو تابستان ,
طریقه دوخت مانتو ,
دوخت مانتو ساده با الگو,
دانلود رایگان آموزش دوخت مانتو ساده,

 

 

برای دوختن پارچه های کشی کافیه موارد زیر رو رعایت کنید.

1- سوزن چرخ رو عوض کنید و از سوزن مخصوص دوختن پارچه های کشی استفاده کنید. به سوزن مخصوص پارچه های کشی ،سوزن ژرسه دوزی ، یا سوزن سرسوخته یا سوزن سرآبی میگن.

2- بهتره از قرقره هایی با جنس پلی استر استفاده کنید.این قرقره ها خودبخود حالت کشسانی دارن و انعطاف پذیریشون از قرقره های معمولی بیشتره.در نتیجه بعد از دوختن ،وقتی لباس کشی رو بپوشید و لباس تو تنتون کش بیاد نخ پاره نمیشه.

3- درجه درشتی دوخت رو روی درجه های کم بذارید. من خودم بعضی وقتها از درجه 1 و بعضی وقتها از 1?5 استفاده میکنم.

4- درجه کشش نخ رو یه مقدار بیشتر کنید.این درجه رو نمیتونم بهتون بگم چون برای چرخهای مختلف،تغییر میکنه.برای اینکه بدونید چه درجه ای برای چرخ شما مناسبتره،یه تکه به درد نخور از پارچه کشی رو بردارید و با رعایت تمام نکاتی که در مورد دوخت پارچه های کشی گفته میشه شروع به دوخت اون تکه کنید.و کم کم درجه کشش نخ رو تغییر بدید تا دستتون بیاد که درجه کشش رو روی چه عددی بذارید.

5- بهتره از بخیه معمولی استفاده نکنید،بلکه نوع دوخت رو روی زیگزاگ بذارید و همه درزها رو با زیگزاگ بدوزید.

6-اگه بعد از انجام تمام نکات بالا بازم چرختون ،به خوبی از پس دوختن پارچه کشی برنیومد،این بار زیر پارچه کشی و روی ماشین دوخت یه روزنامه بذارید.


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:3 عصر

دامن بارداری,
دامن پلیسه راسته ,
مدل کت و دامن کت شلوار,
روش دوخت کلاه عروس,
عکس مدل دامن کلوش کوتاه ,
کت دامن زنانه سایز بزرگ,

 

 

آسان‌ترین و دقیق‌ترین متدهای خیاطی کدامند؟
خیاطی متدهای مختلفی دارد و هر متد نقاط قوت و ضعف خود را دارد. «گرلاوین» یکی از قدیمی‌ترین متدهای خیاطی است که در حال حاضر تقریبا حالت منسوخ پیدا کرده است. این روش کمی پیچیده است و ایرادهای زیادی دارد اما با این حال باز هم از آن استفاده می‌شود. در میان انواع متدها برای هنرجویان مبتدی متد مولر، متد ساده و متد سایزبندی ترجیح داده می‌شوند. متد مولر پیچیدگی کمتری دارد و در عین حال بسیار دقیق است. شاید در بسیاری از موارد حتی نیاز به پرو لباس وجود نداشته باشد. متد ساده نیز روش خوبی محسوب می‌شود اما زیبایی متد مولر را ندارد و بسیاری از ریزه‌کاری‌ها در این روش حذف می‌شوند. روش سایزبندی براساس الگوهای از قبل آماده است. برای مثال شما می‌توانید با توجه به اندازه‌های خود از الگوهایی با سایز 34، 36، 38، 40 و ... استفاده کنید. یکی از نقاط ضعف این متد در محدود بودن آن است یعنی نسبت به متدهای دیگر قدرت مانور کمتری دارد اما با این حال روش ساده و آسانی محسوب می‌شود و مناسب هنرجویان مبتدی است. بیشتر لباس‌های تجاری با این متد دوخته می‌شوند. متد متریک نیز بسیار دقیق است اما از آنجایی که ریز محاسبات و دستورالعمل‌های زیادی دارد کمی دشوار محسوب می‌شود. در میان تمامی روش‌ها متد سایزبندی آسان‌ترین و متد متریک دقیق‌ترین محسوب می‌شود.
خیاطی بدون الگو برای مبتدی‌ها توصیه نمی‌شود
آموزش خیاطی بدون الگو برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود زیرا در این روش الگو به طور مستقیم روی پارچه پیاده می‌شود و نیاز به دقت فراوان وجود دارد حتی برخی از ریزه‌کاری‌ها مانند پنس گرفتن در این روش به خوبی انجام نمی‌شود. اگر هنرجو یک الگو را خراب کند فقط یک کاغذ را خراب کرده است اما وقتی می‌خواهد الگو را روی پارچه پیاده کند کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند لباس را خراب کند. حال اینکه برخی‌ها می‌گویند روش بدون الگو از این نظر آسان‌تر است که دیگر الگو روی کاغذ پیاده نمی‌شود اما با این حال الگو کشیدن روی کاغذ مطمئن ترین روش است. حداقل می‌توانید الگو را روی بدن خودتان امتحان کنید و بارها روی آن تغییر انجام بدهید. این کار خیلی بهتر از این است که پارچه را ببرید و بعد برای تغییر آن دیگر راه چاره‌ای نداشته باشید.


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:3 عصر

مدل دامن کوتاه پیلیدار,
برش دامن ترک کلوش,
دامن عروس بچه گانه,
الگوی دامن کلوش,
الگوی دامن ترک,
الگوی دامن تمام کلوش ,

 

 

 پس دوزی همراه با چرخ (داخل سجاف) : این روش برای پس دوزی پارچه های پشمی مورد استفاده قرار می گیره.

ابتدا لبه تو گذاشته پارچه رو با فاصله 0?5 سانت از لبه پارچه با بخیه معمولی ، چرخ کنید.لبه پارچه رو با قیچی زیگزاگ ،قیچی کنید. و بعد مثل شکل زیر پس دوزی کنید. موقع پس دوزی همونطور که تو شکل زیر مشخصه، یک تار از زمینه پارچه و یک تار از داخل پارچه تا شده رو می گیریم.

در روش بعدی از همین نوع تودوزی ، مثل شکل قبلی عمل می کنیم، فقط لبه پارچه رو بجای قیچی زیگزاگ، با چرخ، پاکدوزی می کنیم.

7-     پس دوزی با زیگزاگ ساده : لبه پارچه تو گذاشته شده رو پاکدوزی کنید. (تو این شکل از قیچی زیگزاگ استفاده شده، اما شما میتونید از روشهای دیگه هم برای پاکدوزی استفاده کنید.) بعد از تو گذاشتن لبه پارچه ، اون رو با دقت و از طرف چپ به راست زیگزاگ بزنید.در این روی میتونید بجای یک تار از پارچه، چند تار از اون رو بگیرید.اما بهرحال با گرفتن چند تار از پارچه ،نخ از روی پارچه دیده میشه.  

8-     پس دوزی با زیگزاگ (داخل سجاف) : این روش هم مثل زیگزاگ ساده اس،اما به شکل مخفی است و از یک طرف باید از زمینه پارچه و از طرف دیگه از داخل تای لبه پارچه ،چند تار رو بگیرید.


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:3 عصر

اموزش دوخت مانتو با عکس ,
مدلهای دوخت مانتو جدید,
لباس عروس دامن پلیسه ,
روش دوخت دامن چهار گوش ,
عکس انواع دامن کلوش,
دامن شلواری طرح دار,

 

در بعضی از قسمتهای لباس باید درز رو بصورت منحنی دوخت. مثل زمانی که میخوایم سجاف حلقه آستین رو به حلقه آستین بدوزیم.یا برای یقه ب ب ،برشهای پرنسسی در بالاتنه که در آینده بهش خواهیم رسید و … .برای دوختن این درزهای منحنی شکل اگه یه مقدار بی دقت باشیم و اصول دوخت رو رعایت نکنیم ، مطمئنا کار خیاطیمون خوب از آب درنمیاد.خود درزهای منحنی دو نوع هستن : 1- درز منحنی یکطرفه 2- درز منحنی دو طرفه

 

1-     درز منحنی یکطرفه : این نوع درزها به این صورت هستن که هر دو پارچه ای که قراره بهم دوخته بشن درزشون از روی لباس به یک سمت هست.مثلا وقتی شما سجاف حلقه آستین سمت راست بالاتنه رو میدوزید.بعد از دوختن و برگردوندن پارچه بطرف روی پارچه می بینید که هم خود حلقه آستین و هم سجاف حلقه آستین هر دو به یک طرف خوابونده شدن.

برای دوختن این درز منحنی شکل ،ابتدا دو قسمت منحنی شکل رو روی هم بذارید، طوری که روی پارچه ها بهم باشه. و بعد با فاصله ثابت از لبه پارچه درز رو بدوزید.

بعد از دوختن ،با فاصله ،روی قسمتهای انحنادار رو کلیپ بزنید.(قبلا در دوخت اولین لباس بچگونه فرق بین کلیپ و چرت زدن و مفهوم اونها رو توضیح دادم) اما دوباره میگم.برای اینکه یک درز رو راحت بتونید بطرف روی پارچه برگردونید باید از لبه درز تا خط دوخت با قیچی شکافهایی ایجاد کنید.وقتی با قیچی فقط یه برش کوچیک میزنید بهش میگیم چرت زدن و وقتی مثل شکل مثلثهای کوچیک از درز درمیاریم بهش میگیم کلیپ زدن.وقتی انحنای درز بطرف تو باشه از کلیپ و وقتی انحنا بطرف بیرون باشه از چرت استفاده می کنیم.

بعد از اون، باید درز رو اتو کنید. دقت کنید که این نوع درزها از هم باز نمیشن.اگه یادتون باشه ،قبلا گفته بودم که برای اتو کردن اول یه بار از روی خط دوخت ،درز رو اتو کنید و بعد یه بار با نوک اتو درز رو از هم باز کرده و اتو کنید.اما در این نوع درزهای منحنی فقط روی درز رو اتو می کنیم و درز از هم باز نمیشه.

پس از اتو کردن باید اضافات این درز رو بچینید. باید پهنای یک طرف درز بلندتر از طرف دیگه درز باشه.شما طوری اضافات رو بچینید که پهنای یکی از طرفین درز 6 میلیمتر و طرف دیگه 3 میلیمتر کوتاهتر باشه.

 


<   <<   31   32   33   34      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ