سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز، دوستی به بار می آورد : دینداری، فروتنی و بخشش. [امام صادق علیه السلام]

آموزش دوخت بلوز کلیک کنید


دانلود اموزش خیاطی کلیک کنید


اموزش لباس مجلسی کلیک کنید


آموزش خیاطی شلوار کلیک کنید


الگو های خیاطی کلیک کنید


فیلم های آموزش خیاطی کلیک کنید

 

آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:4 عصر

دامن پیلی دار,
الگوی شلوار به روش ساده,
فقط مدلهای کت دامن و کت شلوار,
    الگوی دامن شلواری,
روش دوخت لباس حاملگی ,
مدل دامن پیش بندی زنانه,

 

 

روزهای اول از پارچه‌کشی استفاده نکنید!
آموزشگاه‌ها هنگام ثبت‌نام لیستی از وسایل مورد نیاز برای شروع خیاطی را در اختیار هنرجویان قرار می‌دهند. این لیست معمولا شامل کاغذ الگو، قیچی کاغذ، قیچی پارچه، سوزن، سوزن ته‌گرد، نخ، نخ کوک، رولت، کاربن خیاطی، گچ، صابون، خط کش بلند، خط‌کش منحنی، لوازم‌التحریر، مداد رنگی، بالشتک بیضی، لایی چسب، پارچه و... است. بهتر است برای روزهای اول از پارچه‌های ساده استفاده کنید زیرا دوخت پارچه‌های کشی کمی دشوار است.

در انتخاب چرخ خیاطی به این نکات توجه کنید
برای خیاط شدن به یک چرخ خیاطی خانگی نیز نیاز دارید. چرخ‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند از جمله چرخ‌های خانگی، صنعتی، مسافرتی، میان دوز و سردوز. چرخ‌های مسافرتی بسیار کوچک هستند و معمولا فقط یک ردیف دوخت می‌زنند. این چرخ برای دوخت درزهای پاره شده کفایت می‌کند. شما می‌توانید آن را همراه با 2 یا 3 رنگ نخ به مسافرت یا قرار‌های مهم ببرید. چرخ‌های صنعتی معمولا قیمت بالاتری از چرخ‌های خانگی دارند و در تولیدی‌ها و مکان‌های صنعتی به کار می‌روند. این چرخ‌ها از لحاظ دوخت امکانات بسیار زیادی دارند بنابراین اگر می‌خواهید مزون بزنید یا خیاطی را به عنوان حرفه خود انتخاب کنید بهتر است چرخ صنعتی داشته باشید. چرخ‌های خانگی نیز با مارک‌های مختلف در بازار موجود هستند. توصیه می‌شود چرخی را انتخاب کنید که حداقل قطعات داخلی‌اش فلزی باشد زیرا این چرخ‌ها خیلی بیشتر عمر می‌کند و کارکرد بهتری دارند.

چرخ‌های سر دوز نیز برای پاک دوزی و جلوگیری از ریش شدن لبه‌های پارچه کاربرد دارد. البته برخی از چرخ‌های سردوز امکانات دیگر هم دارند. برای مثال پولک‌دوزی، مهره‌دوزی، نـــواردوزی، قیطون‌دوزی، مرواریددوزی و... نیز انجام می‌دهند. چرخ میان دوز نیز وسط پارچه و نه لبه پارچه دوخت می‌زند و پاک دوزی می‌کند. دوخت آن بسیار تمیز است و بیشتر برای تی‌شرت‌ها و لباس‌هایی کاربرد دارد که می‌خواهیم همزمان روی پارچه آنها هم پاک دوزی و هم دوخت انجام شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ