سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشاده رویی، دامِ دوستی است . [امام علی علیه السلام]

آموزش دوخت بلوز کلیک کنید


دانلود اموزش خیاطی کلیک کنید


اموزش لباس مجلسی کلیک کنید


آموزش خیاطی شلوار کلیک کنید


الگو های خیاطی کلیک کنید


فیلم های آموزش خیاطی کلیک کنید

 

آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:3 عصر

اموزش دوخت مانتو با عکس ,
مدلهای دوخت مانتو جدید,
لباس عروس دامن پلیسه ,
روش دوخت دامن چهار گوش ,
عکس انواع دامن کلوش,
دامن شلواری طرح دار,

 

در بعضی از قسمتهای لباس باید درز رو بصورت منحنی دوخت. مثل زمانی که میخوایم سجاف حلقه آستین رو به حلقه آستین بدوزیم.یا برای یقه ب ب ،برشهای پرنسسی در بالاتنه که در آینده بهش خواهیم رسید و … .برای دوختن این درزهای منحنی شکل اگه یه مقدار بی دقت باشیم و اصول دوخت رو رعایت نکنیم ، مطمئنا کار خیاطیمون خوب از آب درنمیاد.خود درزهای منحنی دو نوع هستن : 1- درز منحنی یکطرفه 2- درز منحنی دو طرفه

 

1-     درز منحنی یکطرفه : این نوع درزها به این صورت هستن که هر دو پارچه ای که قراره بهم دوخته بشن درزشون از روی لباس به یک سمت هست.مثلا وقتی شما سجاف حلقه آستین سمت راست بالاتنه رو میدوزید.بعد از دوختن و برگردوندن پارچه بطرف روی پارچه می بینید که هم خود حلقه آستین و هم سجاف حلقه آستین هر دو به یک طرف خوابونده شدن.

برای دوختن این درز منحنی شکل ،ابتدا دو قسمت منحنی شکل رو روی هم بذارید، طوری که روی پارچه ها بهم باشه. و بعد با فاصله ثابت از لبه پارچه درز رو بدوزید.

بعد از دوختن ،با فاصله ،روی قسمتهای انحنادار رو کلیپ بزنید.(قبلا در دوخت اولین لباس بچگونه فرق بین کلیپ و چرت زدن و مفهوم اونها رو توضیح دادم) اما دوباره میگم.برای اینکه یک درز رو راحت بتونید بطرف روی پارچه برگردونید باید از لبه درز تا خط دوخت با قیچی شکافهایی ایجاد کنید.وقتی با قیچی فقط یه برش کوچیک میزنید بهش میگیم چرت زدن و وقتی مثل شکل مثلثهای کوچیک از درز درمیاریم بهش میگیم کلیپ زدن.وقتی انحنای درز بطرف تو باشه از کلیپ و وقتی انحنا بطرف بیرون باشه از چرت استفاده می کنیم.

بعد از اون، باید درز رو اتو کنید. دقت کنید که این نوع درزها از هم باز نمیشن.اگه یادتون باشه ،قبلا گفته بودم که برای اتو کردن اول یه بار از روی خط دوخت ،درز رو اتو کنید و بعد یه بار با نوک اتو درز رو از هم باز کرده و اتو کنید.اما در این نوع درزهای منحنی فقط روی درز رو اتو می کنیم و درز از هم باز نمیشه.

پس از اتو کردن باید اضافات این درز رو بچینید. باید پهنای یک طرف درز بلندتر از طرف دیگه درز باشه.شما طوری اضافات رو بچینید که پهنای یکی از طرفین درز 6 میلیمتر و طرف دیگه 3 میلیمتر کوتاهتر باشه.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ