سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! صداها فرو نشست و جنبش ها آرام گرفت و هر دوستی، با محبوب خود خلوت کرد . من نیز با تو خلوت کرده ام . تو محبوب منی . پس خلوت امشب مرا با خود، [سبب] رهایی از دوزخْ قرار ده . [امام صادق علیه السلام ـ در دعایش ـ]

آموزش دوخت بلوز کلیک کنید


دانلود اموزش خیاطی کلیک کنید


اموزش لباس مجلسی کلیک کنید


آموزش خیاطی شلوار کلیک کنید


الگو های خیاطی کلیک کنید


فیلم های آموزش خیاطی کلیک کنید

 

آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:35 عصر

, طرح لباس بچه گانه
, تنوع لباس بچه گانه
, حراج لباس بچه گانه
, لباس جلیقه بچه گانه
, لباس مجلسی بچه گانه
, لباس بچه گانه خارجی

 

 

learning-and-pattern-stitching-men-shirts1

تغییرات الگو برای پیراهن مردانه :

تغییرات الگوی جلو :

از خط وسط جلو برای جادکمه 2 سانت خارج شده تا پایین لباس امتداد میدهیم . برای سجاف 4-2 سانت از بعد از جادکمه خارج میشویم . برای قسمت سجاف ابتدا خط جادکمه را تا کرده سپس قسمت بالای سجاف را قیچی می کنیم . برای برش سرشانه از نقاط 1و2 در دو سر سرشانه هر کدام 6-4 سانت پایین آمده نقاط 3 و 4 میشود . نقاط 3و4 را با خط صاف به یکدیگر وصل میکنیم . محل جیب در الگوی جلو همیشه 2 سانت بالای خط سینه میباشد و جیب به حلقه آستین نزدیکتر از خط وسط جلو میباشد . معمولیترین اندازه جیب 13*12 سانت میباشد . (3-2 سانت به خط پهلو نزدیکتر است .) در یقه گرد وقتی سجاف سرخود میزنیم برای رسم سجاف 4-2 سانت خارج میشویم . هنگام قیچی کردن این خط ، خط جادکمه را تا میکنیم سپس طوق گردن را قیچی میکنیم تا سجاف مثل طوق گردن بریده شود . در غیر این صورت سجاف در قسمت یقه کم میآورد .

 

تغییرات الگوی پشت :

از نقطه 5 در سرشانه ، 10-8 سانت پایین آمده نقطه 6 میشود . نقطه 6 را به خط وسط پشت گونیا میکنیم . در صورتیکه بخواهیم در زیر برش پیلی داشته باشیم از نقطه 7 ، 2 سانت خارج شده تا پایین لباس امتداد میدهیم . اجرا : سرشانههای جلو و پشت را به شکلی که حلقهها در امتداد هم قراربگیرند ، به یکدیگر چسباده و خطهای 4-3 و 7-6 را قیچی میکنیم . قسمت بالای الگو یک تکه میشود .

 

برش :

دو برش الگوی جلو و الگوی آستین روی دو لای باز پارچه درآورده میشود . الگوی پشت را از خط وسط روی دو لای بسته پارچه و تکه سرشانه را از خط وسط پشت روی دولای بسته پارچه دراورده میشود .

تغییرات الگوی آستین :

همیشه 3/2 پهنای مچ از قد آستین کم میشود . برای محل بلیطی یک طرف الگو را برای پشت آستین در نظر گرفته ، فاصله بین خط وسط آستین تا پهلوی سمت چپ را نصف کرده (فاصله نقاط 9-8) نقطه 10 میشود . از نقطه 10 خطی به ارتفاع 12-10 سانت و موازی خط آستین رسم میکنیم . محل بلیطی همیشه در موقع برش زوی پارچه قیچی میشود . میزان پارچه : افراد لاغر : 1?5 متر عرض 150 افراد چاق : 1?7 متر عرض 150



لیست کل یادداشت های این وبلاگ