سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همنشینی با حکیمان، زندگی بخش خردها و درمان جانهاست . [امام علی علیه السلام]

آموزش دوخت بلوز کلیک کنید


دانلود اموزش خیاطی کلیک کنید


اموزش لباس مجلسی کلیک کنید


آموزش خیاطی شلوار کلیک کنید


الگو های خیاطی کلیک کنید


فیلم های آموزش خیاطی کلیک کنید

 

آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:14 عصر

پالتو الگو ,
طریقه دوختن پالتو مردانه,
دوخت پالتو بارداری,
مراحل دوخت پالتو,
اموزش دوخت پالتو,
مدل پالتو همراه با مدل دوخت ,

 

 

کی از مهمترین کارها درخیاطی اتو کاری است . یک اتو کاری خوب به لباس جلوه می بخشد و باعث بر طرف شدن بسیاری از عیوب نیز می گردد پس خیلی مهم است که اتو و لوازم آن همیشه نزدیک به چرخ خیاطی شما باشد تا بعد از دوخت هر درز بلا فاصله آ ن را اتو بزنید . در ضمن به جنس پارچه نیز توجه داشته باشید زیرا پارچه هایی که اصطلاحا ً نایلونی و یا ابریشمی هستند با دمای بسیار پایین باید اتو شوند و پارچه های نخی دمای بالایی را نیاز دارند . بر وی همه نوع اتو درجاتی نصب شده که شمارا راهنمایی می کند . علامت min به معنای کمترین حد دما و علامت Max به معنی بالاترین دما است و معمولاً حد وسط را middle می نویسند و برای پارچه های پشمی مناسب است . بعضی اتو ها هم شماره دارند که کمترین عدد نشان دهنده کمترین دما و بیشترین عدد بالاترین دما را نشان می دهد . اگر نتوانستید جنس پارچه را تشخیص دهید ابتدا اتو را روی دمای متوسط بگذارید و روی تکه پارچه ای از همان جنس ولی بی مصرف امتحان کنید اگر پارچه خیلی داغ شد بدانیدآن دما زیاد است و بایددما راکم کنید و اگر چروک ها باز نشده بود دمای انتخابی کم است و باید کم کم زیاد کرد تا پارچه نسوزد . اگر از دمای کم بخواهید به دمای مورد نظر برسید وقت زیادی را باید صرف کنید . ما در این قسمت سعی داریم شمارا با لوازم مربوط به این بخش آشنا کنیم و طرز کار آنها را درحد بضاعت خود به شما یاد آور شویم .

اتو : وسیله است که ایجاد گرما می کند و بخاطر سطح صافی که دارد وقتی روی پارچه کشیده می شود چروک های آن قسمت صاف می گردد . در قدیم اتو ها زغالی بودند و آنها که اتو نداشتند و یا فرصت اتو کاری نداشتند و می بایست لباس هایشان حتماً صاف می بود تابتوانند سر کار حاضر شوند از شب قبل لباس خود را کمی نمور کرده و زیر تشک با دقت می خواباندند با این کار صبح که لباس را بر می داشتند لباس آنها بدون چروک وصاف بود . اما امروزه مخترعین و کارشناسان کار را بسیار آسان نموده اند و اتو های بخار را در دسترس ما قرار داده اند . فارغ از اینکه اتوی شما چه مارکی داشته باشد مهم این است که داغی آن قابل تنظیم باشد ، زودگرم شود ، بخار مناسب از خود خارج کند ، کف آن طوری باشد که روی لباس جا نیاندازد یا به عبارتی زود پارچه را نسوزاند ، اگر کف آن تفال یا سرامیک باشد بهتر است . واگر دگمه رسوب زدای اتوماتیک هم داشته باشد که ایده آل است . معمولا اتو های معمولی برای اتوی درزهای صاف بکار می روند .

اتو

اتو پرس: به این نوع اتوی اتوشویی هم می گویند و در دونوع   با پایه و بدون پایه دربازار وجود دارد از این اتو وقتی استفاده کنید که بخواهید درز یا لباستان پرس شود . معمولا پلیسه های پارچه پشمی با اتو پرس خیلی خوب اتو می شوند



لیست کل یادداشت های این وبلاگ