سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه عاشق شود و [عشق خود را] پنهان دارد و پاکدامنی ورزد، خداوند، او را بیامرزد و به بهشت درآورد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

آموزش دوخت بلوز کلیک کنید


دانلود اموزش خیاطی کلیک کنید


اموزش لباس مجلسی کلیک کنید


آموزش خیاطی شلوار کلیک کنید


الگو های خیاطی کلیک کنید


فیلم های آموزش خیاطی کلیک کنید

 

آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 14 , ساعت 7:32 عصر

, برنامه آموزش خیاطی خانم عمرانی
, خرید اینترنتی کتاب خیاطی خانم عمرانی
, آموزش خیاطی خانم عمرانی پشت بالاتنه
, برنامه اتاق آبی آموزش خیاطی خانم عمرانی
, خانم سیما عمرانی در برنامه اتاق آبی
, دی وی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی
, خیاطی خانم عمرانی :: پنجشنبه 8 فروردین ،1392
, لیست دوره های آموزش خیاطی فنی و حرفه ای مشهد

 

نکات مهم در دوخت جیب :

از آنجا که جیب یکی از قسمتهای مهم است و در معرض دید قرار دارد، باید آن را با دقت خاص و حوصله زیاد را بدوزید تا به زیبایی لباس بیافزاید. مدل جیب و محل اتصال آن را حتما روی الگو طراحی و کنید و سپس بوسیله شلال طرح آن را از الگو به روی  منتقل کنید. عرض دهانه جیب را حتماً به اندازه پهنای دست به اضافه 2 تا 3 سانتی متر اندازه بزنید. برای ایجاد ایستایی بیشتر درجیب ها بهتر است از یک لایی سبک، مثل لایی حریر استفاده شود. در مورد پارچه های طرح دار یا چهارخانه تا آنجا که امکان دارد جیب ها را هماهنگ و یک جور ببرید. در مواردی، برای اینکه طرح در جیب زیباتر نشان داده شود می توان آن را از پارچه بیراه و یا اریب برید.

جیب زاویه دار و منحنی :

این مدل جیب اغلب روی لباسهای اسپرت مثل کتان، جین و پیراهن های شومیز دوخته می شود. بعد از اینکه طول و عرض جیب متناسب با طرح لباس معین شد، از راه پارچه به اندازه طول و عرض جیب و از هر طرف 1cm برای زاپاس درز و در بالای جیب در قسمت درجیب 3cm به عنوان سجاف در جیب منظور کنید(بصورت سرخود).

 اضافه درزها در قسمت پهلوها و پایین جیب را به سمت پشت پارچه تا کرده و سپس اتوکنید. این کار را در صورتی انجام می دهیم که پایین جیب بصورت زاویه دار باشد. اگر پایین جیب بصورت منحنی باشد روی لبه زاپاس جیب را که 1cm منظور کرده بودید با بخیه درشت چرخ کنید، سپس نخ شلال را از دو طرف بکشید تا فقط در قسمت پایین جیب تای آن بصورت گرد در گوشه در بیاید. مابین درز را نیزبصورت مثلث کوچک نزدیک به هم خالی کنید، زیرا این کار باعث می شود در آن قسمت تجمع نخ نباشد، سپس روی اضافه درز را اتو بزنید.

 در قسمت درجیب پارچه سجاف سرخود جیب را بطرف روی جیب تا زده و آن 1cm زاپاس را در دو طرف درجیب به همان اندازه cm3 چرخ کنید و سپس سجاف درجیب را بطرف پشت برگردانید. در این صورت، در بالای جیب در گوشه ها زاپاس درز مشخص نخواهد بود.  

 

جیب رو درب دار یا (نقاب در جیب) :

دوخت این نوع جیب ها  به دو روش انجام می شود :

 1- نقاب یا درجیب بصورت سرخود 2- نقاب یا درجیب بصورت جدا

در نوع اول سجاف سرخود جیب به اندازه دلخواه بریده می شود، توجه داشته باشید که حتما باید پشت و روی پارچه یکسان باشد.

 تمام مراحل دوخت قبلا توضیح داده شده است، منتها در این روش سجاف به روی کیسه جیب یا به روی لباس برگردانده می شود.

 حتماً در این روش تمام جیب را از پارچه لباس آستر کنید. در نوع دوم کیسه و نقاب جیب هرکدام جداگانه برش زده می شود و بدانید که نقاب باید به اندازه عرض کیسه جیب باشد و دهانه جیب زیر نقاب گیرد. به پشت نقاب درجیب یک لایی لطیف چسبانده و نقاب را دو دفعه برش دهید که یکی از آن به عنوان سجاف استفاده می شود.

 اگر پارچه لباس لطیف نبود از جنس آستر همرنگ آن استفاده کنید. پهلوها و لبه نقاب را دوخت بزنید و اگر لبه نقاب به حالت گرد بود حتما مثلث های کوچکی در میان زاپاس درز خالی کنید تا کار بهتر به طرف رو برگردد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ