سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر دو پایم را در این لغزشگاه استوار ماند چیزهایى را دگرگون کنم . [نهج البلاغه]

آموزش دوخت بلوز کلیک کنید


دانلود اموزش خیاطی کلیک کنید


اموزش لباس مجلسی کلیک کنید


آموزش خیاطی شلوار کلیک کنید


الگو های خیاطی کلیک کنید


فیلم های آموزش خیاطی کلیک کنید

 

آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 14 , ساعت 7:28 عصر

, خیاطی به روش مولر
, کتاب ژورنال خیاطی مولر
, کتاب خیاطی به روش مولر
, اموزش خیاطی به روش مولر
, کتاب خیاطی به روش مولر با انواع یقه ها
, آموزش الگوی شلوار مولر
, آموزش دوخت دامن ساده مولر
, آموزش دوخت کت زنانه مولر

 

بتدا کمر را از سمت روی آن برروی خط کمر قرار دهید و سنجاق بزنید درزهای پهلو را برروی هم منطبق و جفت کنید و سپس روی آن را کوک بزنید و روی درز را چرخ کنید در این مرحله اضافه زاپاس درز را بچینید مابقی زاپاس را بطرف کمر (بالا) هدایت کنید و سپس اتو بزنید از سمت پشت در حالی که سجاف را بالا نگه داشتید تا توی درز کمر نرود در این مرحله سجاف را روی خط کمر گذاشته و از روی کار مابین درز کمر و رویه کار یک درز مخفی بدوزید تا سجاف هم درجای خود محکم قرار بگیرد.

سجاف کردن خط کمر دامن با سجاف سرخود
گاهی الگوی دامن را طوری طراحی و ترسیم می‌کنند که سجاف سرخود دامن باشد ساسون ها نیز از خط کمر برروی سجاف رسم می‌شود و خط تا روی الگو معین و علامت گذاری می‌گردد.  1- ساسونها و درزها روی سجاف و دامن دوخته شود درزها را باز و ساسون ها را بطرف مرکز بدن برگردانید و اتو کنید. لبه سجاف را به سمت پشت پ تا کنید و روی آن را چرخ کنید.  2- در این روش دوخت سجاف کمر، از لایی استفاده نکنید در صورتی که پارچه ارتجاعی نباشد نوار باریکی به عرض cm3 در لبه خط کمر مثل نوار اریب بدوزید بدین ترتیب که روی خط تا که سجاف برمی گردد باعث سنگینی سجاف شده و بهتر در جای خود می‌ایستد زیپ را در محل خودش بدوزید و دو انتهای سجاف را در محل چاک دوخت زیپ گذاشته و پس دوزی کنید. سجاف را برروی همه درزها و ساسون ها دوخت زنجیره بزنید و بالای محل دوخت زیپ را قزن قفلی و یا هر نوع  نوار گروگرین جای سجاف کمر و درست پشت نوار کمر قرار می‌گیرد روی نوار کمر و گروگرین را اتو کرده لبه آزاد نوارگروگرین را روی خط درز کمر قرار دهید و سنجاق بزنید و سپس پس دوزی کنید.
سجاف کردن خط کمر دامن
دوخت به روش ساده 5 - تصویر 1
1- برای سجاف خط کمر دامن یا شلوار از الگوی شلوار یا دامن استفاده می‌شود بدین صورت که از خط کمر در سمت پهلوcm  5 بطرف لبه دامن پایین آمده و از طرف دیگر که قسمت مرکزی بدن استcm  5 پایین آمده هر دو طرف ر ا علامت می‌زنیم و با یک خط به یکدیگر وصل می‌کنیم از خط کمر محل ساسون ها را تا انتهایcm  5 علامت زده و الگو کار را در این محل رولت می‌کنیم بعد از رولت این قسمت محل ساسون ها را روی الگو می‌بندیم.  2- با قرار دادن الگوی سجاف روی پارچه سجاف جلو و پشت خط کمر را ببرید. چنانچه جنس پارچه کلفت و ضخیم باشد می‌توانید سجاف را از پارچه همرنگ ظریف تر و یا آستری ببرید.  3- لبه پایینی سجاف  را پاکدوزی کنید.  4- سجاف را با یک لایی سبک پوشش دهید.  5- خط پهلوی سجاف جلو و پشت را بدوزید .  6- روی پارچه سجاف را به روی پارچه دامن یا شلوار گذاشته و در خط درز کمر با سنجاق محکم کنید. سپس کوک زده و چرخکاری کنید( نکته مهم اینکه حتماً درزهای پهلوی سجاف و دامن برروی هم قرار گیرند) و در انتها در محل دوخت زیپ دو سر سجاف پس دوزی شود.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ