سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تفکّر مایه زندگانی دل بیناست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

آموزش دوخت بلوز کلیک کنید


دانلود اموزش خیاطی کلیک کنید


اموزش لباس مجلسی کلیک کنید


آموزش خیاطی شلوار کلیک کنید


الگو های خیاطی کلیک کنید


فیلم های آموزش خیاطی کلیک کنید

 

آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:25 عصر

, الگوی خیاطی انواع یقه
, لباس مجلسی یقه ملوانی
, خرید سی سی دی و کتاب اموزش بافندگی ماشین بافت
, سی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی
, لباس با یقه ملوانی
, لباس عروس یقه ملوانی

 

 

اگر می‌خواهید مزون بزنید …
مانکن‌ها بیشتر نشان‌دهنده لباس هستند. اگر می‌خواهید فقط برای خودتان خیاطی کنید نیازی به تهیه مانکن وجود ندارد زیرا لباس را روی خودتان پرو می‌کنید اما اگر می‌خواهید مزون بزنید یا به طور حرفه‌ای خیاطی کنید باید حتما لباس را روی مانکن بگذارید و تغییرات لازم را روی آن اعمال کنید. برای مثال دوخت لباس عروس و لباس شب نیاز به مانکن دارد. مانکن‌ها را می‌توانید در اندازه‌های مختلف برای خانم‌ها یا آقایان تهیه کنید.

آشنایی با متد خیاطی,اصول خیاطی


اول از همه باید دوره نازک‌دوزی را یاد بگیرید
مدارک خیاطی مختلف است. فردی که مبتدی است باید ابتدا در یک آموزشگاه ثبت‌نام کند و دوره نازک‌دوزی را ببیند. این دوره چیزی حدود 6 تا 9 ماه به طول می‌انجامد. بعد از آن مدیر آموزشگاه هنرجویان را به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌کند. سپس هنرجویان باید 2 مرحله آزمون را پشت سر بگذارند. در مرحله اول امتحان کتبی سراسری براساس کتاب‌های سازمان فنی و حرفه ای برگزار می‌شود و هنرجویان از تمام آموزشگاه‌ها در آن شرکت می‌کنند. پس از آن نیز در خود آموزشگاه یا مکانی دیگر امتحان عملی گرفته می‌شود. برای امتحان عملی هنرجو باید چرخ خیاطی و سایر لوازم مورد نیاز را با خود به محل ببرد و طبق درخواست آزمون گیرنده یک مانتو یا لباسی دیگر بدوزد.

می‌خواهید کت، کاپشن و پالتو بدوزید؟
پس از اتمام دوره نازک‌دوزی هنرجو می‌تواند دوره ضخیم‌دوزی را بگذراند. درواقع نازک‌دوزی درجه دوم خیاطی و ضخیم‌دوزی درجه اول خیاطی به حساب می‌آید. این دوره نیز چیزی حدود 3 ماه زمان می‌برد. البته این دوره‌ها با توجه به تلاش هنرجو و آموزشگاه مورد نظر می‌توانند کمتر یا بیشتر طول بکشند. در ضخیم‌دوزی دوخت انواع پالتو، کت، کاپشن، پانچو، جلیقه، آسترکشی و ... آموزش داده می‌شود. این دوره نیز شامل آزمون کتبی و عملی است و درصورت قبولی به هنرجو مدرک فنی و حرفه‌ای اعطا خواهد شد. لازم به ذکر است که در هر دو دوره هم بالاتنه و هم پایین‌تنه کار خواهد شد. از دیگر دوره‌های خیاطی می‌توان به دوره لباس شب، لباس زیر، لباس‌کشی، دوره چروک پارچه، خیاطی با چهل‌تیکه، دوره سنگ‌دوزی، روبان‌دوزی، دوخت‌های سنتی و ... اشاره کرد.


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:25 عصر

, مدل مدل یقه کت شلوار زنانه مجلسی
, مدل های گره ای آموزش گام به گام خیاطی
, کتاب خیاطی به روش مولر با انواع یقه ها
, نام یقه های مختلف در خیاطی
, خیاطی دوخت یقه مردانه پایه جدا
, روش الگو یقه انگلیسی خیاطی

 

خیاطی بدون الگو برای مبتدی‌ها توصیه نمی‌شود
آموزش خیاطی بدون الگو برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود زیرا در این روش الگو به طور مستقیم روی پارچه پیاده می‌شود و نیاز به دقت فراوان وجود دارد حتی برخی از ریزه‌کاری‌ها مانند پنس گرفتن در این روش به خوبی انجام نمی‌شود. اگر هنرجو یک الگو را خراب کند فقط یک کاغذ را خراب کرده است اما وقتی می‌خواهد الگو را روی پارچه پیاده کند کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند لباس را خراب کند. حال اینکه برخی‌ها می‌گویند روش بدون الگو از این نظر آسان‌تر است که دیگر الگو روی کاغذ پیاده نمی‌شود اما با این حال الگو کشیدن روی کاغذ مطمئن ترین روش است. حداقل می‌توانید الگو را روی بدن خودتان امتحان کنید و بارها روی آن تغییر انجام بدهید. این کار خیلی بهتر از این است که پارچه را ببرید و بعد برای تغییر آن دیگر راه چاره‌ای نداشته باشید.

چقدر طول می‌کشد تا تبدیل به یک خیاط ماهر شوید؟
برای انتخاب کلاس خیاطی اول از همه باید به امکانات آموزشگاه و اعتبار و سابقه کار آن توجه کرد. البته در حال حاضر شهریه آموزشگاه‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در مورد مربی خیاطی نیز باید پرس‌وجو کنید تا از سوابق کاری و اعتبار مدرک مربیگری‌اش باخبر شوید. مدت زمان لازم برای یادگیری کامل خیاطی بستگی به آموزشگاه، نوع آموزش و تلاش هنرجو دارد. برای یادگیری سریع‌تر می‌توانید از کلاس‌های فشرده یا خصوصی استفاده کنید اما به طور کلی برای تبدیل شدن به یک خیاط حرفه‌ای حداقل به 3 سال آموزش و 5 سال کار دوخت نیاز خواهید داشت. هر بار که لباس جدیدی می‌دوزید همراه با آن نکته جدیدی یاد می‌گیرید. البته نباید همیشه فقط برای خودتان لباس بدوزید بلکه باید با سایر اندام‌ها نیز آشنا شوید و نکات مربوط به هر ایراد اندامی را یاد بگیرید. هر چه تلاش‌تان بیشتر باشد، پیشرفت‌تان نیز سریع تر خواهد بود. برای یادگیری خیاطی می‌توانید از سی‌دی‌های آموزشی نیز استفاده کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که سی‌دی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و بیشتر برای کسانی مناسب است که دوره خیاطی را گذرانده‌اند و می‌خواهند ریزه‌کاری‌ها را بیشتر بیاموزند.

روزهای اول از پارچه‌کشی استفاده نکنید!
آموزشگاه‌ها هنگام ثبت‌نام لیستی از وسایل مورد نیاز برای شروع خیاطی را در اختیار هنرجویان قرار می‌دهند. این لیست معمولا شامل کاغذ الگو، قیچی کاغذ، قیچی پارچه، سوزن، سوزن ته‌گرد، نخ، نخ کوک، رولت، کاربن خیاطی، گچ، صابون، خط کش بلند، خط‌کش منحنی، لوازم‌التحریر، مداد رنگی، بالشتک بیضی، لایی چسب، پارچه و... است. بهتر است برای روزهای اول از پارچه‌های ساده استفاده کنید زیرا دوخت پارچه‌های کشی کمی دشوار است.


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:24 عصر

الگوی آستین سرخود ,
الگوی آستین مانتو,
الگوی آستین کتی,
الگوی بافت آستین رگلان ,
, آموزش دوخت لباسهای مجلسی
, مدل لباس بچه گانه
, آموزش خیاطی در فنی حرفه ای

 

 

دریافت فایل


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:24 عصر

, دانلود رایگان آموزش خیاطی حرفه ای
, انواع گره های ملوانی
, آموزش گره های ملوانی
, ژورنال لباس بچه گانه
, مدل یقه.
, مدل کت و شلوار و مدل یقه جدید

 

 

به نقل از  مهرخانه, خیاطی را می توان مادر هنرها نامید! هنری که بیش از جنبه هنرمندانه اش به اقتصاد خانواده کمک می کند و یک فن و یا یک شغل تمام عیار محسوب می شود. برای همه آنها که در راه آموختن این حرفه تلاش کرده اند. خیاطی یک زندگی جدید است و خیاط ها با خلق لباس ها و طرح های جدید روحی تازه می گیرند. شاید به همین علت باشد که در میان این نوع هنرمندان کمتر کسی دیده می شود که افسرده باشد یا از انواع بیماری های روحی رنج ببرد.

جملات بالا را خانم باغستانی می گوید، مدرس خیاطی در هنرستان ها و آموزشگاه های خیاطی. در ادامه گفتگویی را با سرکار خانم باغستانی می خوانید.

خودتان را معرفی کنید و بفرمایید در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟
مریم باغستانی هستم. متولد اردیبهشت 1340? مادر سه فرزند دختر هستم و در حال حاضر مدیریت یک مزون طراحی و دوخت لباس را به عهده دارم.

خیاطی را از کجا آموختید و آیا از اول به این هنر علاقه داشتید؟
قبل از ازدواج همیشه به این فکر می کردم که راهی برای گذران اوقات فراغتم داشته باشم. یک روز خیلی اتفاقی در مسجد محله مان متوجه برگزاری کلاس های خیاطی شدم. آن زمان آنقدر برگزاری این کلاس ها سخت بود که کمتر مردم استقبال می کردند. مثلا هر کسی که علاقه مند به ثبت نام در این کلاسها بود باید با خودش چرخ خیاطی اش را می بُرد و می آورد.

خلاصه هر طور بود در آن کلاس ثبت نام کردم و اصول اولیه خیاطی را یاد گرفتم. پس از اتمام کلاس، مرحله بعد کلاس به دلیل عدم استقبال شرکت کنندگان برگزار نشد و من برای اینکه علاقه شدیدی به این هنر پیدا کرده بودم خودم سعی کردم با استفاده از مجلات خیاطی که آن زمان منتشر می شد اطلاعاتم را در این زمینه ارتقا بهم. بعد از ازدواج و با تشویق های همسرم به یک آموزشگاه خیاطی رفتم و چون اصول خیاطی را بلد بودم پایه های مختلف را با سرعت طی کردم و موفق به اخذ گواهینامه فنی حرفه ای شدم. هم زمان مجلات و ژورنال های خارجی را می خریدم و سعی می کردم طرح های مختلف لباس ها را بدوزم. برای صرفه جویی در هزینه پارچه و سرعتِ دوخت لباس ها را در اندازه های بچه های 3تا 4سال می دوختم و هر روز کمد لباس منزل ما بیش از پیش پر از لباس های بچگانه می شد. تا اینکه دختر اولم به دنیا آمد و توانستم بسیاری از آن لباس ها را برای دخترم استفاده کنم. این ماجرا به من انگیزه مضاعفی داد تا کار خیاطی ام را گسترش دهم و به همین منظور با استفاده از چند وام بانکی توانستم یک واحد آپارتمان بخرم و آن را به یک آموزشگاه و مزون خیاطی تبدیل کنم.

هنر خیاطی چقدر باعث نشاط در زندگی شما شده؟
خیاطی جزیی از خانواده ماست! به هر حال در همه زندگی ها روزهای سخت هست و برای من هم همین طور بوده. من به کمک حرفه خیاطی توانستم روزهای سخت زندگی ام را مدیریت کنم و با این هنر کمک خوبی در جهت رشد اقتصادی خانواده ام بودم. خیاطی کردن برای من آنقدر نشاط بخش است که تمام خاطرات خوبم را هر شب در دفتری که در محل کارم دارم یادداشت می کنم.


آموزش خیاطی از مقدماتی تا پیشرفته و فوق حرفه ای کلیک کنید

مجموعه تصویری آموزش خیاطی با خانم سیما عمرانی کلیک کنید

مجموعه آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 7 , ساعت 4:23 عصر

ژورنال پالتو بچه گانه ,
الگوی پیراهن مدل ماهی ,
الگوی جیب پالتو ,
قیمت پالتو ترک زنانه,
الگوی پالتو بچه گانه,
سایت کوک مدل پالتو,

 

 

 

ـ اندام خمیده به جلو : این حالت برای افراد مسن که نمی توانند صاف بایستند ممکن است پیش بیاید. در این حالت خط پهلو به سمت عقب تمایل دارد . برای رفع این عیب عرض الگوی بالاتنه را در قسمت های خط سینه و کارور همان طور که در قسمت الف گفته شد قیچی میکنیم ولی این دفعه در عوض دور کردن آنها از یکدیگر آنها را باندازه لزوم روی همدیگر قرار می دهیم و سپس الگوی جدید را رولت می کنیم در نتیجه ساسون سینه در پهلو کوچک تر می شود . طول درز پهلو کوتاه تر خواهد شد .

اندام خمیده به سمت پاییناگر پیراهن دوخته شده این حالت را داشت می توان درزی در قسمت کمر یا کارور یا باسن کوچک در جلو ایجاد کرد تا حالت برش به خودش بگیرد به نحوی که در وسط جلو درز پهن تر بوده و به پهلو ها صفر شود .

2 ـ حلقه گردن : حلقه گردن لباس می تواند باز تر و یا تنگ تر از طوق گردن بوده و یا حالت های افتادگی داشته باشد

الف ـ دور حلقه گردن تنگ تر از حد معمول : در این حالت گردن لباس به گردن فرد می چسبد و چروک دارد پس در جلو و پشت الگو باندازه مورد لزوم از حلقه گردن کم می کنیم . و در صورتیکه لباس دوخته شده است دور گردن لباس را باید باندازه لزوم چید و گردن لباس را گشاد کرد


<   <<   26   27   28   29   30   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ